2019 Bulgar Yunan turundan notlar

Geçen hafta esimle yaptığımız Bulgar Yunan turundan bazı notlar:

Genel hatlarıyla rota

1.Gün : Bursa şipka geçidi 600km 8s + buzluca anıtı 50km 1s + batak shiroka poliana gölü 200km 3,5s. Gerçekleşen toplam 850 km 15 saat
Gezi öncesinde Motorun kaskosunu 110 TL fark ödeyerek 5 günlüğüne yurtdışına açtırdım, lastikleri sisirdim, depoyu fulledim, arka amortisörü sertleştirdim (Standardı 7 tik ben maks 36 tik a çıkardım), üç çantasını kamp vb malzemelerle doldurup hatta yan çanta üstlerine kaçak katlarla bir gece öncesi yola hazırdım. Pazar Bursa dan sabah 5 te yola çıktık. Biga civarında yağmur başlayınca mecburi bir mola verdik. 10 dk sonra yağmur kesildi ama yoldaki çamur gezinin başında üstümüzü kirletmesin diye Lapseki’ye kadar yağmurluk giydik. Feribotla karşıya geçtik.
Kapıkule ye ulaşınca sıradaki araçların önüne yanaşarak 50 TL lik yurtdışı çıkış pullarını alıp bi kaç araba sonrası müsaade isteyerek gümrükten geçtik. Geziye çıkmaya son anda karar verdiğimiz için yeşil sigortayı turing in gümrükten önce 7/24 açık olan ofisinde yaptıracaktım. Ama o sırada unutup gümrüksüz kısıma geçmiş bulundum. Tekrar polislerden izinle motoru ve eşimi orda bırakıp yaya olarak geri çıkıp 37 € dan 15 günlük sigorta yaptırıp geldim. Bu arada gümrüksüz kısımda da yapan yer var ama gurbetçilerden önünde çok sıra vardı. Yeşil sigorta Bulgar tarafında yapılıyor ama bi kaç € ucuzda olsa bosna Makedonya ve arnavutluk ta geçmediğini hatırlatayım.
Bizim gümrük sahasından çıkıp Yunanistan yada Bulgaristan a motosiklet harici girecek olan araçların fıskiyeli dezenfeksiyon havuzlarindan geçmesi gerekiyor. Eğer motorluysanız görevliye işaret edip yan kısımdan geçebilirsiniz.
Bulgar kısmında az önce insanların önüne geçtim birinin ahı tuttu sigorta için uğraştım diye düşünüp sırada bekledim.
Bulgaristan gümrük polisinden de geçip şıpka ya doğru gittim.
Bulgaristan da benzin fiyatları Tr ye de yaklaşık 50 kuruş pahalı. Omv lukoil shell ve petro gibi isimli tesislerde çoğunlukla ücretsiz internet te var. Otoyol üzerindeki tesislerde fiyatlar daha yüksek.
Şipka daki görülebilecek yerler
Бузулуджа & Buzludzha Monument kominist dönemin sonundan kalma ufo görünümlü ihtişamlı bir yapı. Şimdi harabe olsada farklı bir atmosferi var. Önceki turlarda küçük bi delikten içinede girmiştik ama su an tüm giriş noktaları sağlamlaştırılmış ve güvenlikte koymuşlar. Yazın bile çok serin ve yağış ihtimali yüksek.
Bu binanın alt tarafındaki meydanda bir film cekimi vardı. Oyunculardan biri Naim Süleymanogluna benziyordu. Sorduğumda yanılmamışım, rahmetli Naim Süleymanoğlu nun hikayesini anlatan filmin bir sahnesiymiş.
Monument to Freedom, Stoletov peak , Bulgarlarin Osmanlı ya karşı bu bölgede kazandıkları savaş için dikilmiş yüksek bir kule anıt
Shipka Memorial Church , Osmanlı Rus savaşında ölen Rus askerler anısına yapılmış bir klise. altın rengi kubbeleriyle şık bir görüntüsü var.
Normalde ilk gece şipka yakınlarındaki kazanlık ta otelde konaklamayı düşünmüştük ama hem artçımın hem de benim performansımız yerinde olduğu için rodop lara devam etmeye karar verdik.
Daha önce gezdiğim için Plovdiv de şehir içinde hiç oyalanmadan Batak a doğru sürdüm.
Rodop dağlarının genelinde (hem Bulgar hemde Yunan tarafında) yollar mükemmel bi manzara ve güzel bir zeminde yüzlerce viraj sunuyor. Batak la Dospat arasında kalan bölgede bir kaç tane göl var. Biz daha öncede kamp yaptığım shiroka poliana gölüne kurduk çadırı. Bu bölge de ki göllerin etrafında karavan yada çadırla konaklayan pek çok kişi var. Karavanlıların büyük kısmı sezonluk kalıyorlar. Konaklama ücretsiz. Doğal olarak elektrik yok. Göl balık tutmaya müsait. Gece karanlık çökünce kimseden gürültü çıkmıyor. Alışveriş için geç saate kalmadıysanız poliana tarafında market var. Su için yolda çeşmeler mevcut. Kamp yada mola için özellikle tavsiye ederim.
İşaretli yer
Широка поляна, 4580, Bulgaristan yakınında
Uzungöl yada Yurdumun pek çok popüler yayla ve göllerindeki doğa tahribatı ve Araplara göre hazırlanmış kazık fiyatlarının yanında çok huzurlu bir bölge burası. İnsallah çok geç olmadan sahip olduğumuz doğal güzelliklerin kıymetini anlarız. Ve buralarda konaklayıp piknik yaparken bulduğumuzdan daha temiz bırakmayı öğreniriz.

2. ve 3. Gün : Shiroka poliana, Kato Nevrokopi (GR), Drama, halkidiki 330km 5s. 2 gece
Sabah muhteşem bi manzarada kahvaltımızı yaptıktan sonra Dospat a doğru gidip yakıt için bi istasyonda durduk. Camında visa kk logosu olmasına rağmen depoyu doldurup kartı uzatınca hat problemi deyip nakit istedi. Daha önce Bulgaristan dan Sırbistana çıkıs ve Bosna’da kk geçmeyen istasyonlarda Leva yada Bosna markım olmadığı için euro ile ödeme yaparken kurda uzun atlama maruz kaldığımdan dolayı gelmeden önce her ihtimale karşı yanıma aldığım 50 Levayla nakit ödeyip arkadaşın hevesini kursaginda bıraktım.
Güzel virajlı ve serin dağ yollarından Bulgaristan Yunanistan sınırına vardık. Sınır geçişi çok sakindi. Nevrokopi uzerinden Yunanistan a geçtik.
Yunanistan da benzin bizden daha pahalı 1,6 /1,7 € civarı. Otoyol çıkışları, adalar ve merkezden uzak yerlerde fiyatlar daha yüksek.
Bu nedenle Tr den ve Bg den çıkmadan önce depoyu fulledim.
Selanik e yakın üç parmaktan oluşan Halkidiki yarımadasındaki orta parmak ta bulunan Neos Marmaras bölgesinde kaldık. Mübadele zamanı göçen ailelerin yerleştiği bölgeler olunca Marmara, Mudanya gibi yerleşim isimleri var. Bu bölgeden hareketle çevredeki sahillere ulaştık.
Yunanistan da yeme içme : marketlerde bira 0,70 -1 € arası. Tesislerde genelde kola, bira, farpe 2,5-3€ cacık, salata, ezme ,kabak vb mezeler 4-5€, kalamar, ahtapot, midye vb leri 8-10 €. Porsiyonlar bizden büyük ve lezzeti en salaş görünen yerde bile başarılı. Restoranlarda ve cafelerde oturur oturmaz ücretsiz soğuk su getiriyorlar. Midilli ve Taşoz gibi adalarda ki fiyatlar vergi daha az olduğu için biraz daha düşük.
Halkidiki de bazı kamp yerleri
Camping Marmaras (2 yetişkin + 1 küçük çadır + motoru içeride tutmak isterseniz günlük 22 € ) buzdolabı ücretsiz. Elektrik ekstra. bi kaç hafta önce şiddetli bi fırtına çıkmış kamptaki dev çamların yarısı yıkılmış. ama biz çadırımıza gölge bi alan bulduk. 2 gece burda kaldık. Tesis vasat gün batımı müthiş
Thallatta Camp
Armenistis Camping
Camping mitari
Halkidiki deki bazı popüler plajlar
Karidi Beach bolca ağaç ve gölge yer var
Kalogria Beach civarı gölge yerler var
Porto Koufo beach
Agios Ionnis Beach

4. Gün : Halkidiki stavros Kavala 200km 3s
Neos Marmaras tan sahil kısmındaki kıvrımlı virajlarla stavros a ulaşıp ordan otoyolla Kavala’ya vardık. Yunanistan da otoyol üzerinde istasyon yok. Ana yoldan çıkınca hemen istasyon bulabilirsiniz. Yol ücreti olarak kullandığınız kışıma göre 1,7 yada 1,2 € lar ödeniyor. Öğleden sonra Kavala merkezin biraz batısındaki batis camping e giriş yaptık.
https://goo.gl/maps/YQw5v9rSi87x6e9WA Batis Multiplex Kavala
Unnamed Road, Kavala 654 04, Yunanistan
+30 251 024 5918
Batis Camping multipleks (2 yetişkin + 1 küçük çadır + motoru içeride tutmak isterseniz günlük 20,5 € )
Şimdiye kadar gezip gördüklerim içinde benim her zaman en sevdiğim kamp tesisi burası. Küçük bir koyun içinde hem beach hemde kamp alanından oluşuyor. Kampta kalırsanız Ağaçların gölgesinde ve içine aşağı yukarı 3-4 araba sığacak etrafı şimşirlerle çevrili bir alanı size veriyorlar. Tesisin çeşme suları içilebiliyor. Sahildeki şezlong, sandalye, şemsiye, havuz, duş, spor alanları kamp misafirleri için ücretsiz. İnternet iyi. buzdolabı yok. Elektrik ekstra. bu kampta daha önceleri de kalmıştık. Hatta bu bölgede otelde kaldığımız gezilerde bile plajını kisi başı 1 € dan kullanmıştık. Sanırım bizim gibi düşünen insan sayısı az değil. Her gelişimizde kampta ve plajda daha çok Türk görüyoruz.

5. Gün Kavala Bursa 500km 6s
Öğleden sonra Kavala’dan yola çıkıp otoyoldan Gümülcine merkezde frape molası verdik. Burdan sonra yine sıkıcı ve sıcak bir otoyol sürüşüyle Yunan gümrüğüne vardık. Sıcağında etkisiyle sıranın önüne geçip insanlarda müsade isteyecektim ki Yunan polisi kulübenin kapısını açarak bizi yanına çağırdı. Havanın çok sıcak olduğundan bi kaç kelime Türkçesiyle bahsedip işlemlerimizi yaptı sağolsun.
Freeshop için Yunan kısmında fiyatlar daha uygun olduğundan bu tarafı kullanıyoruz. (3 kartonlu pakette kısa Winston tenesi 8 TL ye geliyor. Tr de 15₺) fazla oyalanmadan 6 karton sigara alıp bunları motorun neresine sığdırırız diye düşünerek kasaya geldim. Ama kasadaki Yunan uzo muzo biseyler söyledi ve gitti. Meğer 3 karton sigara alana 2 lt lik uzo hediyesi varmış. Onları kendi getirip bize verdi. Aynı durumda bizim esnafımız ??? .... Neyse İpsala gümrük köprüsünden Türkiye kısmına geçip sıranın önüne yanaşarak müsade isteyip Türkiye ye girişimizi yaptık.
Motorla sınır geçişlerinde sıra beklememek yazılı olmasada nezaketen adet haline gelmiş bi durum. Ama gözünü de çıkarmamak gerekiyor. Oradaki araçlarında saatlerce sırada beklediğini unutmamak gerek. Sonuçta motorla gezmek bizim kişisel keyfimiz ve sıradaki diğer insanları pek bağlamıyor. Birden fazla motor olduğumuz gezilerde hepimiz farklı gişelere geçip müsade istiyoruz. Eger zaman varsa gezileri hafta içine kaydırmak hem sınır geçişlerinin hemde gezilecek yerlerin tenha olmasını sağlıyor.
Burdan sıcak ve sıkıcı bir sürüşle dümdüz yollardan Gelibolu ya vardık. Feribot için yine sıra çok yoğundu. aralarda çantalı bi motosikletin geçebileceği yerde yoktu. Bende ara sokaklardan iskelenin meydanına ulaşıp feribota girdim.
Bandırma dan sonra hava karardı. bolca yüklü motorun arka kısımı fazla oturduğu için farlar yolu değil milletin gözünü aydınlatıyordu. Farların arkasındaki ayar kelebeği ile açıyı öne indirdim.

Toplam 2.050 km 4 gece 5 günlük bir yolculuk sonrası 21:30 da Bursa ya ulaştık.
Genel olarak motoru değerlendirmek gerekirse (2018 dct adventure sports) performansı ve konforu yeterliydi. Her ne kadar olabildiğince düz yollardan kaçınıp dağlık yada kıvrımlı sahil yollarını secsem de yolun çoğunluğu mecburen düzlüktü. Düzlüklerde dct Touring s2 modu virajlarda manuel vites kullanmayı tercih ettim. Çok da keyif aldım. Sele ilk gün ki 15 saat 850 km lik yolun sonlarında ciddi rahatsız etsede büyük sıkıntı yapmadı (79 kiloyum). Africatwin arazi odaklı ve yerden yüksek bi makine. Artçı ve aerodinamiği olmayan metal üç çanta yüklenmesi durumda ön kisim hafifliyor. Bunu da bayır yukarı viraj çıkışlarında ani gazı açınca hissediyorsunuz. Hatta düzlüklerde elleri bırakınca da bazen gidonda yalpa olabiliyor. Geniş hacimli çanta seçimi olan arkadaşların daha da dikkat etmesini öneririm.
Stok dunloplar la 17 bin km yi tamamladım. Arka taban doğal olarak düzleşmeye başladı. Tr deki kavşaklarda ve yağmurda dikkat ettikten sonra bi sıkıntısı yok. Zımpara gibi Balkan yollarında zaten kabak lastikle bile gidilir.
Bursa Kapıkule yolu Bulgaristan ve Yunanistan otoyolları ve İpsala Bursa arası genelde düz ve sıcak kısımlar olduğu için 140/150 km/h ortalama süratte 6,5-6,8 lt civarı yaktı.
Rodop dağları ve Halkidiki nin virajlarında 5-5,5 lt lere indi.
Offline Navigasyon olarak cep telefonumdaki Sygic i gidon tutucuda kullanıyorum. Memnunum.
Hatlarımıza konuşma ve internet paketi almadık ve gerektiğinde Whatsapp üzerinden istasyonlar cafe kamp ve restoranların WiFi ağlarından iletişim kurduk.
Benim hattım Turkcell in ilk 3 günlük ücretsiz Tr deki paketimi dışarıda da kullanma imkanım vardı ama bu tarz oltaların ucunda tuzak olabildiğinden hiç o topa girmedim.
Eşimin Vodafone hattı ve interneti yurtdışına kapalı olmasına rağmen bi sekide 2. Gün faturası 150 TL ye çıktı. Sözde internete girmişmiş. arayıp yurtdışına kullanımı kapalı hattan nasıl internete girebildiğimizi sorunca lütfedip borcunu sildiler.
Konaklamaları kamplarda yapmak konforu azaltsada bazı önemli avantajları da var. Öncelikle otel seçme,yer durumu, şehrin içinde oteli arama, motor park edecek güvenli yer bulma, eşya taşıma gibi stresler olmuyor. Motorunuz dizinizin dibinde duruyor.

Yolunuz açık olsun.

Islak mendil, Dis fırçası
Powerbank,
Çakı fener
Cep telefonu fotoğraf mak şarj
Sygic Navigasyona harita yükle
yağmurluk
Baf
Güneş Gözlüğü
Tel hattı ve kk kartı yurtdışı kullanıma aç
Cep tel hafızada yer aç.