Balkanlar 3 motor, 4 ülke, 5 gece, 6 gün

Cumartesi Gezginleri Balkanlar 3 motor, 4 ülke, 5 gece, 6 gün

3+2 yoldaşla birlikte 14-19 mayıs 2014 tarihlerinde 4 ülke, 5 gece , 6 günlük balkan
turu yaptık.

Yunanistan, Makedonya, Bulgaristan (transit), Romanya

Ana hatlarıyla rotamız:
Bursa, Edirne, Pazar kule sınır kapısı, Kavala, Selanik, bitola, ohrid, üsküp, sofya, Bükreş, barsov, bran, piteşte, köstence, varna, nessebar, Burgaz, dereköy sınır kapısı, Yenikapı, Yalova, Bursa toplam 3.500 km

Birkaç kez alternatif rotaları düşünsek te bazı arkadaşların kıvrak manevralarıyla bizleri yalnız bırakmaları sonucu en başta karar verdiğimiz rotayı aynen günü gününe uyguladık. Aslında bütün gezinin hedefi Romanya da ki Transfagarasan ve transalpina geçitleriydi. Ancak haziranın ortalarında açılan bu geçitler için izin tarihlerini ayarlayamadım. Öyle oluncada mayıs ayında kapalı olan bu bölgeyi başka gezilere bıraktık.

Gezi boyunca Hava raporu genelde yağış göstermesine rağmen şükür ki sadece Makedonya bulgar sınırı ve sofya çıkışında yağmurluk giydik. Ancak tur boyunca (son gün hariç) bulutlar ya bizden önce yada biz geçtikten az sonra yağışını bıraktı.
Rotamızda ilerlerken Sygic navigasyonun telefon uygulamasından faydalandık. Garmin le de sağlamasını yaptık.

Hazırlıklar:
Yeşil sigorta Bursa dan 42 €
Zıçtımının uluslararası ehliyeti İpsala gümrükten 370 TL (arkadaşlarım vizeyi yunandan aldıkları için ilk girişi oraya yapalım derdinden dolayı SS aldık)
3 lü piriz
Lastik Tamir tüpü
Döviz
Yedek anahtar

1.Gün :
Bursa İpsala Edirne Selanik 900 km

Sabah 7 civarı lapseki Gelibolu feribotuna sürerek hareket başladı.

Resigzed Image

Öğlen olmadan ipsalaya vardık ama kapıda bi tuhaflık var. Meğer abiler Türk tarafında köprüde çalışma yaptıklarından dolayı koca sınır kapısını akşama kadar kapamışlar. Bilgiyi de yolda tabelalarla falan değilde internet sitesinden vermiş eblekler.

Turing te Yeşil sigorta fiyatları
Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Hemen rotayı edirne ciğeri üzerinden Pazar kuleye çevirdik.

Not: Pazar kule den yunana giriş sırasında Yunan gümrük polisinin aklına karpuz kabuğu sokmamak için uluslararası ehliyetleri cebimizden çıkarmadık ama yorgo abimiz yeşil sigortayla birlikte direk istedi

kavala

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Kavalada yemek molamız sırasında yağmur yağdı sonra yine açtı. Bu arada selanikte kalacağımız otel booking ten ayarlandı. otoyolda 1,70 € ları yapıştıra yapıştıra Selanik e vardık. 9 civarı otele girdik. Otel merkezde 4 yıldızlı ama Türkiye de ki karşılığı en fazla 2 yıldız. Sonra Ladadika meydanında akşam yemeği. Selanik belki de mevsimden dolayı çok durgun ve boştu.

2.Gün :
Selanik Bitola Ohrid Üsküp 464 km

Sabah 9 civarı otelden çıkıp Atatürk müzesi ve otoban üzerinden Makedonya sınırına gittik. Makedonya ismin yunan sınırlarında coğrafi bir bölge adı olmasından dolayı yollardaki tabelalarda Makedonya yazmıyor F.R.O.M yazıyor. Ve Makedonya ya gidiyoruz denmesine de gıcık oluyorlar.

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Makedonya Sınırındaki gümrük görevlisi motorlarla bizi arayacakken Türk olduğumuzu fark edince devam edin dedi.
Sınır geçişinden sonra Bitola da mola verdik. İyi ki uğramışız gerçekten de söylendiği kadar güzelmiş burasının kızları

Bitola da Atatürk ün eğitim aldığı manastır askeri okulu (şu an müze)

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Çok tatlı virajlarla ohrid de girdikten 5 dk sonra ismini unuttuğum meşur biskletli arkadaş
geldi. Oda falan lazım mı diye sormaya.

Çarşıda köfte molası, dar sokaklarda gezinti ardından geldik gezimizin en kritik kararını vermeye.

Ertesi günler için sofya ve Bükreş te yoğun sağnak yağışlı alternatif rotalarımızdan kardağ ve bosna da aynı öyle görünüyordu. Napsak nereye doğru dönsek diye düşünürken yağmurlu da olsa daha ılık görünen sofya Bükreş rotamıza sadık kalma kararı verdik. (ertesi gün bosna da ciddi bir sel felaketi yaşandı. Belki de oralara gitsek çok sıkıntı yaşayabilirdik)

Ohrid ten üsküp yönüne doğru hareket ettik . otobana kadar çok güzel virajlar var. Enterasan bir otoyol gişe sistemi var bu yolda. 10 dk da bir gişe çıkıyor insanın karşısına. Motorlardan da ücret alınıyor KK tı geçerli.

Video:ohrid üsküp

video 2

Üsküp

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Üsküp e de 9 civarı girdik. Ohrid te ayarladığımız şehir merkezindeki apart daireye yerleştik. Sonra da köfteci destan da akşam yemeği ve yaya olarak merkezi turladık. Sonrada bir barda oturduk.

Şehri ikiye bölen nehrin karşısında türk mahallesi ve çarşısı var.

Kaynağının nereden geldiğini bulamadığımız ciddi bir maliyete sahip devasa heykeller ve eski görünümlü binalar yapıyorlar. Biraz kimlik kompleksi sanki. Ama Selanik ten güzel ve hareketli bir şehir.

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

3.Gün :
Üsküp Sofya Bükreş 600 km:

Sabah bir cafede kahvaltı yaptık. Sonrada 3 kuruşluk magnet falan alalım dedik ama inatla kendi paralarını istiyorlar € kabul etmediler. Sırf bu yüzden bankada para bozdurduk.

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Bulgar sınırına doğru hareket e geçtik. Derken sürekli sıyırdığımız yağmur bulutları bizi yakaladı .

Ulen şu yağmurluktan edinemedik be .

Bulgaristan:

Bulgar sınırını geçip sofya ya doğru ilerlerken hava açtı. Bulgaristan da otoyollarda gişe falan yok. Sınırı geçince otomobil varsa vignet (yol vergisi pulu gibi bişey) almak gerekiyor ancak motosikletler için ücretsiz.

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Sofya kalabalık ve sıkışık bir trafiğe sahip. Zırt pırt ışıklar. Kısa bir panoromik şehir turu sonrasında öğlende Bükreş sınırına doğru yol aldık. Tek şerit gidiş tek geliş dümdüz uzun bir yol.

Gezi boyu bulgar lara sinkaflı cümleler kuran samirnof bizi çevirmeye yeltenen trafik polisinden de kaçmamızla çifte vatandaşlığı nah görür bence
madem bulgar polisinin buraların kralı olduğunu bilyon. Ne kaçtırdın polisten bizi bide el kol sallamalar. Sonrasında Yusuflarla 1 saat tapa gaz motor kullanıp bir benzin istasyonunun arka tarafında belki uzun süre göremeyiz diyerekten tüm aile fertlerimizle telefonda konuşmalar falan. Az önce polislere posta koyan aşk çocuklarından eser yok tabi.

Gezimizin en adrenalin yüklü kısmınıda geride bırakıp Bulgaristan Romanya sınırındaki Tuna nehrinden büyük asma köprüyle karşıya geçtik.
Burda da baktık bütün araçlar sırada polis bize devam edin dedi. Bizde gittik. Ama gümrük falan beklerken köprüyü geçip romanya tarafında bulduk kendimizi. Ulen ne halt yicez hem polisten kaç hem ülkeyi izinsiz terket şimdi şapa oturduk derken meğer makaza kapısındaki gibi romen ve bulgar görevliler aynı kulübeyi kullanıyormuş rahatladık.

Romaya :

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Ne tesadüf ki ;) bizimle aynı tarihlerde romanya da iş seyahatinde olan ve Romanya da bizden 36 saat daha fazla tecrübesi olan Fatih i arayıp bro biz sınırı geçtik Bükreş e geliyoruz dedik. Ve oda sağ olsun hemen bizim oteli ayarladı.

Cumartesi gezginleri buluşuyor kareyi kurduk. (Ama devamı var.) Otele eşyaları ve motorları bırakıp Türk lokantasında yemek ve Çavuşesku nun sarayının etrafını gezdik

4.Gün :
Bükreş Brasov Poiana 280 km

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Artık bir artçımızda var. Samir bey herşeyden çifter çifter getirince artçıyı bi güzel giydirdi. Ama kask ı yok. İnternetten motosiklet mağzası bulup fatihe kask almak için yola çıktık. Bu sırada babacan bir romen polisi bizi çevirdi ve fatihin kaskı sordu. Nerden deyip bizde Türkiye deyince ,herif Türkiye den buraya kadar kasksızmı geldi bu adam deyip şok oldu. Yok aslında o yeni dahil oldu ,Navigasyon da da motosiklet mağzasını gösterince ikna oldu ve beraber resim bile çekindik.

Fatih kasaklara takılırken bende bu 3 silidirli güzele vuruldum

Bükreşin geniş caddelerinde gezdikten sonra çok geniş bir düzlükte olan otoyoldan brasov a doğru gazı açtık. Romanya da otoyollar ücretsiz .

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Aylarca rota yaparken Google maps te ismini gördüğümüz yolların aslıyla tanışınca sevindik tabi.

Tesadüfün böylesi, öğlende braşov un eski ve tarihi kısmında yer alan siyah kilisenin önünde bir gezgini daha bulduk. Zeki Şentürk ve macar asıllı motorcu dostu imre .
nedendir bilinmez zeki Şentürk ün işleri romanya da uzadı da uzadı. Öyle olunca bizde nedenini öğrenmek için yanına kadar gittik  .

Siyah kilise

Brasov dan kışın kayak merkezi olan poiana ya çıktık muteşem virjaları var

Macar kapısı örneği

Video: Brasov şehir turu

Barsov, eski ve güzel bir şehir. Vakti zamanında Alman mimarlara yaptırılan şehirde sanki Almanya’daymış hissi oluşuyor. Eski ve düzenli yapılar, büyük bir meydan

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

5.Gün :
Brasov, Poiana, Bran kalesi, Piteşti, Bükreş, Köstence 650 km

Video: Transilvanya

Bu gün Transilvanya bölgesinde dolaştık. Sonra Bükreş e dönüp Fatihi uçağına bırakıp gece konaklamak için köstence ye doğru yol aldık.

Drakula filmlerinin esin kaynağı olan 3. Vlad ın kalesi bran da . (kont Drakula yada kazıklı voyvoda olarakta bilinir). Osmanlı elçi ve askerlerine yağlı kazıklarla acımasızca işkenceler yapan bu tipsizin kellesi sonunda Fatih in önüne getirilmiştir.

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Bran sonrasıda çok güzel doğa ve tatlı tatlı virajlar

Yol boyunca her yerden vatandaşlarımız çıkıp bize ilgi gösteriyordu. Sağ olsun bu abimizde ille Bükreş te sizi ağırlayayım dedi. Ama zaman az her şey programa göre tıkır tıkır ilerliyor araya sıkıştırma şansımız yok maalesef

Arkadaş manzara seyrediyor. Aklınıza başka şey gelmesin

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

6.Gün :
Köstence Varna Nesebar Burgaz Yenikapı Bursa 700 km

gezimizin en sicak günüydü (25-30 dereceler civarı) ve biz Romanya ve Bulgaristan nın yazlık yerlerindeydik. Hem sıcak hem de son gün olmasının getirdiği bir uyuşukluk vardı üzerimizde. Oturduğumuz yerlerden kalkmak istemiyorduk.
köstence kaldığımız otelden hareket edip varna da sahilde MR BABA da öğlen yemeği yedik. Ahtapot karides ve kalamarın lezzeti Yunanla başabaş fiyat daha uygundu.

Köstence

Cami

Bulgaristan Sınırından sonra Varna ya giden yol

Varna sahili

Mr baba

Nessebar

Yenikapı-Yalova Feribotu
19 mayıs olduğu için 20:30 da Mudanya ya ek sefer vardı ama bi kaç dakikayla onu kaçırınca 21:30 yalova ya bindik.

Tipler manyak, hala gülüyorlar

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.

Her ne kadar gezdiğimiz ülkeler 2. Sınıf Avrupa ülkeleride olsa trafikte kültürü oturmuş. Yaylara geçitlerde yol vermeler, kavşaklarda içteki araçların geçiş üstünlüğü olması gibi bizim alışık olmadığımız hareketler bazen kafamızı karıştridı.

3 bin km sini dışarıda yaptığımız gezi boyu sadece 2 tane radara denk geldik. Demek ki bolca radar vb para kesmekle trafik düzelmezmiş.

Ayrıca gezi boyunca sanki dünya da Çinliler ve bizden başka çalışan kimse yokmuş hissine de kapıldım. Adamlarda hiç telaşe .koşturma kaos yok . Bütün yol boyunca dinginlik ve muhteşem yeşillikler vardı.

Yolumuzdaki Motosiklet için en güzel virajlar
Ohrid e giriş, Ohrid ten Üsküp otoyoluna bağlanan yol, Brasov-Poiana-bran-piteşti .
Ama şampiyon ;
Burgaz – dereköy sınır kapısı arası (en kaliteli asfalt ve en uzun süren virajlı yol)

3.500 km boyunca adam başı 1.040 TL benzin giderimiz 1.000 TL kadar da otel,yemek otoyol vb. giderimiz oldu

Ülkelerin Yaklaşık Yakıt fiyatları benzin (TL)
Türkiye 5,00
Yunanistan 5,00
Makedonya 3,90
Bulgaristan 3,80
Romanya 4,15

Yolunuz açık olsun.

samirnofun makineden aldığım ekstra fotoların slaytları
Not: wi-fi den bağlanıyorsanız ve internet hızınız yeterliyse videonun ayarlarından 720p HD yada 1080p HD yi seçerseniz görüntü kalitesi çok daha başarılı oluyor