Uzatmadan çift kavramalı debriyajı özetlersek eğer vites değişimleri gerçektende çok hızlı ve normal kullanımda dct mükemmel ama dik iniş çıkışlı yollarda yüksek tempolu kullanıma geçilirse 3. Nesil DCT henüz bizden daha akılı değil kompresörden faydalanmak istenirse ara sıra viteslere (gidondaki + ,- kulaklarını kullanarak tek bir parmak hareketiyle) manuel müdehale gerekebilir.
En baygın kullanım modu olan D de bile sollama vs sebeplerle gazı aniden açarsanız bir yada 2 alt vitese geçerek hızlı bir ivmelenme sağlıyor.
Otomatik kullanımdayken yavaş kalkışlarda düşük devirlerde vites arttırıyor. Seri gaz açarak kullanım başlarsa devriri uzatarak vites geçiriyor. Devir çok yükselirse (otomatik modda) vites büyütüyor kompresyon azalıyor. Dik inişlerde keskin virajlar varsa kompresyondan daha etkili faydalanabilmek için manuel kullanmak avantajlı yada bu tarz yollarda otomatik kullanıma kulaklardan vites düşürerek müdahele etmek gerekebilir.
Dct nin sensörü var virajda bayırda vites değiştirmez kısmı ise biraz güzelleme olmuş. Başlarda alışana kadar dikkatli olmak lazım. Bazen kaygan asfaltlı döner kavşaklarda dönüş sırasında hızı yavaşça arttırırken hiç beklemediğiniz bir anda vitesi büyüterek arka tarafı oynatıyor. Otomatikte sert yada uzun süreli fren yapılırsa hemen vites küçülterek kompresyonla yavaşlamaya da destek oluyor. Çayır çimen hafif arazide de dct çok büyük konfor. Vitesle mitesle uğraşmadan sadece yola konsantre olup sol el ve ayak boşta gidiyorsun.
Manuel kullanımda deviri ne kadar yükseltsenizde hatta limitör devreye bile girse vitesi büyütmüyor. Tüm kontrol sizde Ama çok yavaşlarsanız motoru stop ettirmemek için vitesi küçültüyor
Sürüş modları , D,S1,S2,S3 Keskin virajların olduğu dik inişlerde S3 le birlikte ara ara vitese müdahale yada tam Manuel mod, Sık virajlı ve eğimin çok fazla olmadığı yollarda performanslı kullanmak istenirse S3 modu iyi. yağmurda kullanım ve uzun yol içinde S1 modu iyi. D modunu çok düşük devirde vites büyüttüğünden ben hiç beğenmedim. Hatta D yerine S1 , S3 yerine de daha agresif bir mod tanımlansa bence daha uygun olurmuş. Vites geçişleri gayet hızlı ve gidondaki kulakçıklarla vites değişimi çok pratik ve keyifli. Ayaktan vites değişimi için pedalı hiç aramadım kolay alışılıyor. Yavaş dar manevralarda gaz + arka fren yarım debriyajın işini görüyor.
DCT vites değişimde tork kaybı yaşatmadığı ve seri vites değişimi sağladığı için pek çok makineyi geride bırakacak kadar ivmelenmesi hızlı.
Şuana kadar ki tecrübemle otomatik modlarda bile istendiğinde manuel vites değişimi yapılabilmesi ya da komple manuel vites kullanımı ile tüm kontrolü size bıraktığı için yine dct diyorum.
21'' lik lastik çapınında etkisiyle sert frende ön amortisörde F800 kadar olmasada dalma var. 140-150 km/h lik hızlı virajlarda viraj zemini bozuksa arka lastik sekebiliyor.
Rodaj mesafesindeki dikkatli kullanım için kitapçık 500 km diyor.
Bakımlarda dct de motor yağ filtresine ilave olarak şanzıman filtresi de değişiyor.
En son sürat olarak arka çanta yokken 219 km yi gördüm. Ancak 200 ile gittiğim bir sırada navigasyona baktığımda 182 km civarını gösteriyordu. Kendimizi daha iyi hissetmemiz için kadranda % 10 luk bir köpük var
DCT li versiyonunda Özellikle kornaya basmak için başlarda düzenli olarak sinyal kapama tuşuna basıyordum 5 bin km sonra alıştım . Ayrıca El gazdayken dörtlüyü yakabilen madalyayı hak eder .Dct li modelde eklenen tuşlar nedeniyle Temel kullanılan butonların yerleri konusunda biraz sapıtmışlar.
Motosikletin genel görünümü,altın rengi cantları (tricolor), led farlar ve amerikan arabası tarzı sabit yanan sinyaller gayet yakışıklı.
Avrupada Tricolor ve kırmızı rengin diğer renklerden 300 € daha pahalı olduğunu da hatırlatayım
Honda nın 2+2 4 yıllık garanti süresi çok iyi, ancak bakım aralıkları dışarıdaki ülkelerde 12 bin km iken Türkiye de diğer bazı markalar gibi 6 bin de bir servise çağırılıyor.
Kimse Türkiye'nin yolları şöyle , iklimi böyle bahaneleriyle Enduro ! tarzındaki bir makinenin ülkemde daha sık servise gitmesi gerektiğini söyleyemez. buradaki küçük hesaplar motosikletin satış potansiyelini sınırlar :[
Servis Bakım Maliyetleri:
1.000 km rodaj bakımı: işçilik alınmıyor, yağ, yağ ve şanzıman (dct için) filtresi değişimi 220 TL
6.000 km bakımı:yağ, yağ ve şanzıman (dct için) filtresi değişimi, işçilik 290 TL
Servis Bakım Maliyetleri:
1.000 km rodaj bakımı: işçilik alınmıyor, yağ, yağ ve şanzıman (dct için) filtresi değişimi 220 TL
6.000 km bakımı:yağ, yağ ve şanzıman (dct için) filtresi değişimi, işçilik 290 TL
Africa nın Türkçe kullanim kılavuzu pdf
Kitapçıkta CRF1000A (manuel vites), CRF1000D (DCT şanzıman) lı modeli gösteriyor
Teknik Özellikler
Motor Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 8 supaplı 270° krank mili ve Unicam ile Paralel Çift Silindir
Motor hacmi (cc) 998 cc
Maks. Güç (kW@dev/dak) 70 kW @ 7.500 dev/dak (95 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 98 Nm @ 6.000 dev/dak
Sele yüksekliği (mm) 870 / 850 mm
Yerden açıklık (mm) 250 mm
Yakıt kapasitesi 18,8 litre
Tekerlek (Ön) Alüminyum jant ile 21 x 2,15 telli jant
Tekerlek (Arka) Alüminyum jant ile 18 x MT4,00 telli jant
Süspansiyon (Ön) Hidrolik çevirmeli tipte ön yük ayarlı ve DF ayarlamalı, 230 mm strok ve 240 mm aks hareketli, 45 mm kartuşlu, ters pozisyonlu Showa ön amortisörler.
Süspansiyon (Arka) Gaz şarjlı sönümleyicili Pro-Linkli tek parça dökme alüminyum salıncak kolu, hidrolik çevirmeli tip ön yük ayarlayıcısı ve geri tepme sönümleme ayarı, 220 mm arka tekerlek hareketi, 94 mm aks stroku
Fren (Ön) Alüminyum porya ve radyal geçmeli 4 pistonlu kaliperlere ve sinterlenmiş metal balatalara sahip 310 mm çift, dalgalı tip yüzer hidrolik disk
Fren (Arka) 1 pistonlu kalipere sahip 256 mm dalgalı hidrolik disk ve sinterlenmiş metal dolgular Ek kayar tip 1 piston kaliperli DCT model üzerinde aynı zamanda El Fren Sistemi
LED Ön Far Var
LED Stop Lambası Var
Burak ZEYTİNCİOĞLU
Merhaba,
YanıtlaSilAfrica Twin Türkçe kullanım klavuzu linki çalışmıyor. Tekrar ekleme şansınız olur mu? Teşekkürler
https://drive.google.com/file/d/0B61OnQSUEZONU2dlemlhN0FxTHc/view?usp=sharing
SilSelamlar;
YanıtlaSilGüzel bir değerlendirme olmuş.Elinize sağlık.
Servis bakım maliyetlerinide eklerseniz süper olur
Haklısın, ekliyorum
SilYeni Africa Twin aldım.Ve bu motoru kullanıp yorum yapan arakdaşlara teşekkürler.
YanıtlaSilHayırlı olsun bence çok güzel bir seçim.
YanıtlaSilHarika bir bilgilendirme olmus..tesekkurler.
YanıtlaSilHarika bir bilgilendirme olmus..tesekkurler.
YanıtlaSil